Як УЕБ вдалося зайняти місце, яке, наскільки відомо, спочатку відводилося комусь із зарубіжних організаторів ринку

Спочатку у міжнародних партнерів була ідея створити газову біржу в Україні та залучити для цього іноземних донорів.  Але стрімкий розвиток і зростання УЕБ продемонстрували, що така біржа в Україні вже є, і основна робота, багато в чому, вже зроблена.  Було прийнято рішення підтримати розвиток конкурентного та ліквідного ринку газу на базі УЕБ.  Вже зараз цей проект знаходить все більше хороших відгуків і підтримки і так, міжнародні біржі висловлюють активну зацікавленість у співпраці з УЕБ.

Яких інвестицій вимагатиме реалізація цього проекту. Їх джерела

На даному етапі адміністратори не відчувають потреби в фінансових інвестиціях з зовнішніх для УЕБ джерел, але вони готові розглядати варіанти співпраці, які посилять їх позиції і наблизять досягнення мети Меморандуму.

Окрім того, нові інвестиції призведуть до впровадження нових механізмів на товарну біржу, таких як онлайн калькулятор розрахунку вартості ціни, ознайомитись з яким можливо за посиланням www.ueex.com.ua/auctions/gas-cost-calculator/.

Відповідаючи на питання, як вони оцінюють процес підготовки закону «Про спрощення залучення інвестицій і введенні нових фінансових інструментів» (відомий як №2284)Стало відомо наступне.

Як відомо, закон вже підписаний президентом і вступає в силу з 1 липня 2021 року.  Цей закон розроблявся робочою групою, в яку, крім депутатів, входили, перш за все, представники Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, представники Офісу президента, ЄБРР, Українська енергетична біржа та інші зацікавлені сторони і організації.

Головне, що завдяки цьому документу в українському законодавстві, нарешті, отримали однозначну правову визначеність для всіх ринків, в тому числі і товарного, такі поняття, як дериватив, форвард, кліринг.  Це біржові інструменти, які використовуються у всьому світі і завдяки яким енергоринки отримують можливість більш гнучкої роботи, що відбивається в ціні енергоресурсів для покупців.  Це сигнал для інвесторів прозорості і привабливості ринку.

Ризик подвійного регулювання великий.  Потрібні підзаконні акти по чіткому розподілу повноважень НКЦПФР та НКРЕКУ.  Від Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку буде потрібно створення та затвердження маси нормативних документів, підзаконних актів.

УЕБ сподівається, за рік до введення закону в дію Нацкомісія з цим впорається. Організатори знаходяться в конструктивному діалозі з Комісією, запропонували свою допомогу, готові представити свої напрацювання і брати участь в процесі створення нормативної бази.  Незважаючи на те, що після її прийняття Українська енергетична біржа повинна буде пройти процедуру відповідності і отримати ліцензії на ряд видів діяльності.